© Maarten Vanden Abeele

Behind The Jolly Roll-Down Shutter, Where People Lik(e) Each Other

Eisbär*

Waar begint de drang van een mens tot zelfprofilering? Buiten in het openbare leven of thuis in zijn woning, waar hij zichzelf kan profileren met een dure sofa waarin hij door tijdsgebrek amper kan zitten?

voorstelling in slecht Engels!

Waarom bestaat het idee dat je iemand liefhebt omdat je je 'op je gemak' voelt bij iemand? Omdat die duizenden mensen die je dagelijks op de tram ziet je op een of andere manier angst aanjagen. Zij zijn de wereld. Jij zogezegd niet. En wat als alles wat je bent op straat gegooid wordt? Dat ene dagboek waaraan je alles toevertrouwde. Wat doen we voor alles openbaar wordt? Voor we sterven? Hoe leven we achter die rolluiken? En waarom zeggen mensen die vroeger geld verdienden met auto's waarmee je zogenaamd je vrijheid kocht, dat je nu enkel en alleen met lucht en privaatruimte geld kan verdienen? En dat denk je dan voor je inslaapt en maar weer eens belaagd wordt door iemand die je niet kent op je Facebook. Hij vraagt wat je aan hebt en even denk je zal ik liegen over deze pyjama. En dat alles toen je net nog een liedje likete dat Imagine heet.

‘Al wie zich eenzaam bij microgolfnoedels weleens heeft afgevraagd hoe het ooit zover is kunnen komen, ga deze performance van een van Vlaanderens eigenzinnigste groepen zien.’ ***
(DE STANDAARD)

‘De fantasten van 2012 zijn de bendeleden van Eisbär*. Met hun nachtclubachtige It's All about Me Me Me creëerden ze een theaterorgie die amusant én snedig was. Dit smaakte naar véél meer. In 2013!’
(FOCUS KNACK - Els Van Steenberghe)

CONCEPT Femke Heijens

SPEL Femke Heijens, Fien Maris (Herman Teirlinck, Toneelhuis, Het Paleis, ...) & Peter Seynaeve (o.a. vzw Jan)

LIVEMUZIEK Gregory Frateur (Dez Mona), Hannes d'Hoine (DAAU, ...) & Buni Lenski (Donkey Diesel, Kiss My Jazz, ...)

PRODUCTIE Eisbär*