It's all about me, me, me get f**cking used to it
Eisbär*
It's all about me, me, me... gaat over onszelf verliezen in het grotere geheel. Over de leegte in onze samenleving. Over het opvullen van gaten met het leven en de ambities van andere mensen. Hoe kunnen we trouw blijven aan onszelf zonder er een prijs voor te moeten betalen?
Het volk heeft helden nodig, en Eisbär is onze gids door de “showroom van het heldendom”. Problematisch is dat de fan slachtoffer wordt van zijn idolatrie wanneer de fan een magere doorslag wil worden van de aanbedene. “Fandom” dreigt over te slaan in fanatisme. De rol en medeplichtigheid van de media is verpletterend.
Eisbär laat zich inspireren door scènes uit B-films, onbeholpen poëzie en pulpliteratuur, en door canonteksten uit de westerse cultuur. Eisbär maakt geëngageerd punktheater. De groep verraste pers en publiek met voorstellingen als Gollygosh no, Always cry at endings en Collateral Damage. Trash, literatuur, anarchitectuur, dans, beeldende kunst, icoon en kleinmenselijk drama gaan hand in hand in een veelheid die zowel toeschouwer als speler de kans geeft verloren te lopen.